Bushido bujin dojo

آکادمی هنرهای رزمی نصر

Bushido bujin dojo

آکادمی هنرهای رزمی نصر

نینجوتسو

نین جوتسو هنر اسرار آمیز سرزمین سایه های بی صدا و مردان تاریکی ، واژه ای هزار معنی که چهره در نقاب زمان فرو برده است نینجا جنگجویانی که به فراموشی سپرده شده اند و سالهاست که شبها بدون شنیدن صدای گامهای بی صدای سلاطین وحشت به سپیده دم می انجامد و دیگر تیغ برنده ستاره های زهرآگین ، قلب آسمان را نمی شکافد . آری آنچه دیروز حقیقت بود امروز افسانه و آنچه دیروز زندگی بود امروز هنر و آن نامی که در دلها وحشت می افزود ، اینک آرامش و بقا .
........................................................
نین جوتسو در سال 1369 توسط کانچو اکبر فرجی در ایران و در شهر کرج تأسیس گردید و هم اکنون ایشان به عنوان مدرس رسمی سوک ماساکی هاتسومی بنیانگذار جهانی نین جوتسو  در خاورمیانه می باشد . استاد فرجی در سن پنج سالگی با ورزش شنا آغاز به کار نمود  و پس از آن  در رشته های زیادی از  هنرهای رزمی  به درجه  استادی رسیده  و هم اکنون  بنیانگذار هنر رزمی زیبای نین جوتسو در جمهوری اسلامی ایران می باشد .                                                                        
..........................................................................................
سبک نین جوتسو یکی از محدودترین سبکهای جهان است که هنرجوی آن باید مهارتهای فراوانی را فرا گرفته تا بتواند در آزمایشهای متعددی موفق شود . آموزش نین جوتسو با وسواس ویژه ای آغاز می گردد . هدف و یا اهداف یک هنرجو برای یک مربی کار کشته باید مشخص شود تا استاد بتواند روشهای مختلف آموزش را برای وی تنظیم کند و پس از تسلط در این مرحله ، شناخت قوای درونی شاگرد آغاز می شود . برای فراگیری هنر رزمی نین جوتسو باید احساساتمان را تحت کنترل در آوریم و تنها این امر در سایه تمرینات مستمر و کاملاً مرتب همراه با ایمان ایثار به وجود می آید .
مشکل ترین روش در امر آموزش و تعلیم نین جوتسو ، القاء ایمان و اعتقاد نسبت به جوانب معنوی این هنر رزمی می باشد . جوانان امروز و علاقمندان سبکهای رزمی بیشتر به نتایج فوری و رسیدن به شیوه های مبارزه و کسب مهارت در درگیریهای خیابانی علاقمندند و اهمیت کمتری برای سنت و اخلاق که اصل و اساس هنرهای رزمی است قائل می شوند .
این تون نو جوتسو ( هنر مخفی شدن ) یکی از تاکتیکهای ویژه در هنرهای رزمی نین جوتسو به شمار می رود . این هنر بر پایه یک فلسفه و شعار طراحی شده است ( ببین ولی دیده نشو ) کارهایت را با سکوت و آرامش انجام بده بدون آنکه لغزشی در بدن داشته باشی .
تمرینات نین جوتسو تنها در دوجو خلاصه نمی شود، بلکه کار اصلی آن در فضای  باز  و  محیط کاملاً  طبیعی می باشد  .  عبور از موانع مختلف ،استتار و اختفاء  ، آشنایی با  انواع فنون درگیری دور و نزدیک استفاده ازضربات دست و پا در محیط و شرایط نامناسب  ، کاربرد انواع سلاحهای مختلف رزمی و دستیابی به توانایی های ما  فوق تصور عمومی مهارتهای یک نینجای واقعی است . یکی از ویژگی های  این هنر رزمی این است که  همیشه تمرینات  و برنامه های آموزشی درون سبکی را  از نو ارزیابی کرده  و به دنبال پیشرفت معنوی و جسمی است . سعی می شود با الهام گرفتن از سنتهای گذشته و تاکتیک های قدیمی به  نتایج جدید  امروزی برسد . انضباط رزمی ،  تواضع  ،  شجاعت را همواره سرلوحه کارها  قرار می دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد